Tankeställare!

När jag var liten/yngre så brydde jag mig inte speciellt mycket om vad, när eller hur jag gjorde.. inte om vad människor sa eller tyckte, gjorde och sa som jag kände och det saknar jag!

Kanske vill jag inte vara precis som då, det finns ju gränser men det skulle ju inte skada om självförtroendet och självkänslan fanns kvar!!! Att våga vara den jag egentligen är, sluta vara osäker och orolig för vad andra ska tycka och tänka... nu vet jag ju knappt vem jag är längre och vad jag egentligen har för åsikter och tankar känns det som...

Vad är jag rädd för?? Jo jag är rädd för att göra bort mig och inte bli accepterad för den jag egentligen är... tänk att få vara den där lite halvflummiga och superglada människan igen som alltid fick alla att skratta!!! Då när alla faktiskt accepterade mig för precis den jag var!
Ibland kommer den där människan fram och det är så härligt men det är bara när vissa personer är närvarande och det kanske är max 3 personer det handlar om...

Vad grundar sig allt det här i??? Jo jag tror det är så att eftersom jag inte har så många vänner kvar (typ en)sen den tiden och då menar jag typ sen jag gick ur gymnasiet och flyttade till Rätan så är jag hur som haver rädd för att mista fler eller att inte kunna skaffa fler vänner... men jag kan ju inte få färre än jag har så vad är jag egentligen rädd för???
jag vill inte bli "pratad bakom ryggen" men det är jag säkerligen redan, det är väl mer eller mindre alla människor på något vis!? men vad säger folk om mig egentligen??? förhoppningsvis är det inte bara dåliga saker, kanske lite positiva tankar och diskussioner också!? men det skulle vara intressant att veta, veta vad människor har för tankar och åsikter, vad de tycker är bra och vad som de tycker är mindre bra eller rent ut sagt dåligt! vad ger jag för intryck på människor, hur uppfattas jag som person?? Ja listan kan göra lång men jag kanske har nått ut med själva budskapet!?

Känner du att du kan svara på några av mina frågor så tveka inte, vad tycker och tänker just du om mig (och min familj)? Och i detta inlägg får du gärna vara ANONYM OM DU VILL, men det är ju roligt om du vågar visa vem du ÄR och vad just DU tycker!

Ta chansen och gör mig glad, ge mig kritik! Jag är beredd!

Men nu är jag trött, trillar snart av stolen så nu ska jag sova!!!

Tack på förhand, ingen är perfekt och absolut inte jag! Puss puss

Kommentarer
Postat av: Monika Weisten

Jag tycker att du har skaffat många barn. Vill att du ska vara rädd om din hälsa o kropp? Men mitt uppe i allt är du en förebild för många unga mammor. Sen ska ingen komma och bestämma hur många barn man ska skaffa sig. För det är ens eget liv.



Kram Monika

2011-02-12 @ 00:24:53
Postat av: Helena

Jag tycker du är fantastisk. Du orkar så mycket, har så mycket kärlek att ge. Det sitter liksom inte fast åt dig. Vill du baka så gör du det. Tvekar inte att låta barnen vara med och ta ansvar ( gå ut med hundarna tex) Du är vacker ( jag gillar rött hår :o) ) Jag har inte träffat dig på riktigt sen du var riktigt liten men jag läser din blogg och beundrar dig för ditt tålamod och kretivitet för att få vardagen att gå ihop. Jag kände ungefär som du när jag var i din ålder - att jag inte riktigt visste vad jag tyckte, vilka åsikter jag hade men det gick över. När jag lärde mig att man faktsikt inte behöver ha en åsikt om allt, inte veta allt och att man är bra som man är. Självkänslan åker upp och ner genom livet, det hör till, men sträck på dig ( när du är redo ) och var stolt över vad du klarar av, vad du är och VEM du är. Hustru, mamma, husägare, hundägare, dotter,storasyster och framför allt KIM :o) Du har sunda åsikter och verkar vara en snäll och trevlig människa. Vänner behöver man inte ha massor av, det låter som en klyscha men det är sant. Vänner kommer och går genom livet också, en del behåller man andra försvinner på vägen, en del sörjer man , andra inte men det KOMMER ny, kanske inte massor och inte snart men de kommer! :o) Hoppas du får rätsida på dina tankar. Du är bra! :o)

Kram

2011-02-12 @ 00:26:27
Postat av: Kimsan

Tack Helena! Du kan verkligen det där med att sätta ord på saker och ting på rätt sätt! Ser fram emot att få träffa dig i framtiden, minns dig bara svagt sen jag var liten ;0)

Och du, jag har faktiskt genom åren börjat gilla mitt röda hår och mina fräknar jag också!!! det är ju en del av MIG liksom!!!

Kram

2011-02-12 @ 00:33:23
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja det är vackert :o) Alltså med rött hår och fräknar :o) Ser fram emot att träffa dig också :o)

2011-02-12 @ 00:36:44
Postat av: Angelica

Jag tycker att du är en mycket mysig o trevlig tjej med massor av energi. Dina barn är alla roliga små prickar, helt enkelt en mysig "liten" familj! Jag har alltid roligt när vi umgås tillsammans med våra karlar, synd att det sker så sällan bara. Ska ta oss i skinnet o åka ner något till er snart :)



Var inte rädd för att vara dig själv Kim! Och var inte heller rädd att du ska göra bort dig, alla kan vi göra bort oss, men vad gör det? Bara att skratta och gå vidare.

Kram

2011-02-12 @ 01:15:32
Postat av: Elin

Vi ses alldeles för sällan numera vännen men jag hoppas och tror att du vet att jag finns här ändå?!? Du vet vad jag tycker om dig, och att du imponerar på mig varje dag med din energi som aldrig verkar ta slut.

Jag tycker du är en fantastisk människa Kim, alla väljer vi vad vi vill göra med våra liv och vägen du valt är rätt för dig. Skit i vad andra säger, när du är lycklig är resten av din familj det också!

Kramar i massor / Elin.

2011-02-12 @ 08:43:24
URL: http://elinochelin.blogg.se/
Postat av: Mona

Jag skulle tro att det pratas om antalet barn du har, jag känner dig inte men hittade bloggen av en händelse och upptäckte att du bara bor några mil från mig. Jag är själv en 6-barns mamma som bor i Svenstavik (Hej Monika =)), jag skulle tro att jag har samma snack bakom min rygg. För är det nått som kan engagera folk är det antalet barn i familjen, för man ska inte gå ifrån normen som är två barn, en pojke och en flicka, ja tre kan gå an men inte fler.

Du verkar vara en reko tjej som har ordning på dina barn. Va dig själv det vinner du längst på!

2011-02-12 @ 09:54:51
Postat av: Kimsan

Tack alla för era fina ord!



Elin: Jag vet att du finns men vi ses alldeles för sällan! Måste ändra på det ;0) Kram



Mona: tror ev att jag har sett dig!? Bor u ovanför HC intill "vithusen", min mamma bor i alla fall i ett av dem och vi är ju där och hälsar på ibland, HELA HÖGEN!

2011-02-12 @ 10:12:53
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Videmomma

"sköt dej själv och skit i andra" Ett bra uttryck, tycker jag. Det "kostar" allt för mycket energi att bry sej i vad andra tycker och tänker. Jag tycker att du är, precis som alla andra, en FANTASTISK människa och mamma! Fortsätt med det, vänner kommer och går genom hela livet! Många varma kramar!/Karin

2011-02-12 @ 10:53:31
Postat av: Mona

Vi bodde där för några år sedan, nu bor vi på andra sidan centrum men inte med hela barnaskaran, äldsta är 19 snart 20 och yngsta är 1 år.

2011-02-12 @ 13:09:03
Postat av: Kimsan

Ok, Mona då var det nog inte rätt person jag tänkte på ;0)!

Har du fb?

2011-02-12 @ 13:33:40
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: carina

Hej Kim jag kan bara säga att du är en DUKTIG O UNDERBAR MAMMA så är det någon som klagar på dej hur många barn ni har så slå dövörat till.Det är du och Göran som bestämmer hur många barn ni vill ha inga andra.Du ska vara stolt över dej själv.

Ha en bra helg/kram Carina

2011-02-12 @ 16:23:31
Postat av: Mona

Japp, finns på Monika Weistens vänlista

2011-02-12 @ 16:33:52
Postat av: Milla

Vi känner ju inte varandra annat än via kontakten vi fått på nätet. Men det känns som vi delar mkt av de grundläggande värderingarna i livet. Du verkar vara en toppen tjej som är en fantastisk och engagerad mamma till dina små barn. Att ni har valt att skaffa många barn i kombination med att ni bor på en mindre ord bäddar väl tyvärr för mkt snack bakom ryggen. Sååå trist att det ska behöva vara så. Eg är nog många bara nyfikna och avundsjuka, men ofta yttrar det sig tyvärr på fel vis. Jag tycker du ska fortsätta leva ditt liv som du gör och gör det med stolthet för du gör det du gör jäkligt bra. Det är ingen som ska tycka att du har för många barn så länge du tar så fin hand om dem och ger dem så mkt kärlek och omsorg.



En stor kram

Milla

2011-02-12 @ 23:41:26
URL: http://familjenellison.blogg.se/
Postat av: stina

Jag tycker du är helt underbar som du är.. jag kan berätta om dig i bland och hur duktig du är och bar pli på barnen du har.. jag har fullt upp med en liten och du klarar 6 galant.. och hur fint ni har hemma och du bakar och lagarmat.. Du är min idol och förebild.. :)och snart ses vi igen.. kramar i massor!

2011-02-13 @ 22:04:13
Postat av: ovesentligt

Ja, du kan ju tänka som så att andra pratar om dig som du pratar om dom å de är inga fina ord varje gång, men du får nog erkänna att du är duktig på att spotta å svära, anklaga, å vara avundsjuka på andra, ja du skriver om de i bloggen iaf. Släktingar som hälsar på nån gång i mellan åt kan inte veta hur barnen beter sig på skolan för det är där man ser hur dom beter sig...ja, illfula, elaka, avundsjuka, gapiga å skrikiga å lyssnar inte för fem öre! Ett bevis på att dom inte är allt för omtyckt är väl att ingen vill vara med dom hemma, de beror iof också på att föräldrarna inte släpper dit dom! Tyvärr är detta en avspegling av erat leverne å absolut inte barnens fel!! å detta är sanning inge elakt skitprat, men ni kanske kan vakna upp nån gång. Du har en j...a förmåga att anklaga andra för gud vet allt...isen bla även om du har rätt så när frun ifråga hör av sig så börjar du på att tok smöra, ja då är man inte ärlig å kan stå för saker som du hela tiden hävdar direkt, sen har det varit både skola å dagis å föräldrar å när du tom anklagar barn, då tappar man respekten totalt för dig. Lika de de där med nyckeln på skolan,för mig verkar det inte konstigt att en annan förälder kommer på skolan å går in genom samma dörr som dig, ja enligt dig så måste ju de ha varit tjuven, el kanske du hade nåt emot just den föräldern??? sen var det tomt å låst till klassrummet men du lyckas låna tape, penna å papper????? å varför skriver man en lapp å sen åker till hockeyplan å talar om att ni ska åka ändå????? Förstår heller inte hur man kan lämna en 6-åring å en 9-åring hemma själv å sen sticker man helt oplanerat, måste man ju anta eftersom ni måste åka på skolan å tala om för barnen. Om pojken 9 vore hemma själv kanske vissa tycker är ok, fast de är ända till kvällen, men tillsammans med flickan 6 å dom slåss nästan jämt, det måste du också erkänna?! Du nämner tjuvar, ja det är ingen hemlighet vad Göran är ute å gör på nätterna, det är väl så ni har råd att leva, för ingen kan leva med 6 barn å ingen som jobbar å har Göran jobbat nån gång?? å du hann väl inte heller jobba så mycke innan du fick barn å då har man tyvärr ingen hög föräldrap. Man blir fundersam när det sker en rad inbrott i Rätan å folk har sett Göran köra omkring å man kommer över bla 2 guld klockor å några dagar senare var det en annons i tidningen att den dagen köpte man upp guld å smycken i Ö-sund å de va den dagen som ni tycktes få så bråttom dit??!! Ja även du har ju varit med på nätterna, när ni bara hade 2 barn, å dom lämnade ni själv hemma å det har folk sett!!!!

En sak till, Är du medveten om att du lämnar ut er totalt, du skriver om presic ALLT tom toa besök!!

På återseende Mvh före detta lärare på Rätans skola

ps. vill inte ha en kniv i ryggen el. bilen repad el dyligt..därför lämnar inte jag mitt namn..

2011-02-14 @ 08:26:54
Postat av: Kimsan

Du som skriver verkar tro att du vet allt om vårt och mitt liv!? Min fråga är vart du fått allt ifrån för jag känner inte igen mig i det du skriver! Hade i alla fall tänkt försöka mig på att svara på de frågor som ställs och eventuellt ställa några motfrågor!

Alla pratar väl mer eller mindre om andra, att ibland diskutera andra men för det behöver man ju inte kasta skit på dem man pratar om eller!? Jag brukar ibland ifrågasätta vad andra gör och hur de tänker men inte anklaga! Vill jag verkligen veta något om en person så frågar jag personen direkt annars får det vara! Och att jag skulle vara avundsjuk, på vad? Alla är vi väl ibland avundsjuka på andra men i mitt fall handlar det om småsaker som egentligen inte har någon betydelse, snarare önskningar om en smalare kropp, bättre ekonomi, vinst på lotto eller liknande... typ drömmar!

Hur mina barn beter sig på skolan kan jag inte svara för och det kan nog ingen förälder egentligen, det är lärarna som får svara på den biten och om det nu skulle vara så att just mina barn är så hemska så borde vi ha fått höra det från just lärarna! Jag vet att det förra året var lite tjafs hit och dit med Casper och andra inblandade elever men just de problemen är lösta nu. Sen vet jag mycket väl att mina barn inte är några änglar men det finns ju gränser för hur du som verkar "känna" dem som bra får anklaga dem för! När det gäller Jonna så har ju hon bara gått lite drygt en termin i skolan och där har jag inte hört om några större problem så jag vet inte vad du syftar på!? Du kan ju gärna göra dig lite mer specifik!

När det gäller barnen och dess kompisar så varierar det, men utan kompisar är det inte! Och avspegling på vårt levene??? vad gör vårt levene s annorlunda än någon annan familjs??? och vad ska vi vakna upp ifrån, vad ska vi se?

När det gäller historien om isen så står jag fast i att jag tycker att den varit omskött, i första hand handlade det om skottningen och sen har inte isen varit den bästa heller! När "frun" i huset hörde av sig upplever inte jag att jag smörade, inte min tanke i alla fall, har inget emot henne personligen och tycker bara inte att en sådan grej ska få förstöra någonting, jag hade bara en åsikt och delade med mig av den!

När du skriver att jag tom anklagar barn så skulle jag gärna vilja veta vad du syftar på, vilka barn har jag anklagat för vad???

När det gäller nyckeln på skolan så vad det såhär att dörren till själva klassrummet var låst, tejp, penna och papper fanns inne på fritids och där var det öppet. Den andra föräldern som gick in efter mig var bara en observation och jag vill inte tro något sånt om någon... bara konstigt att både lapp och nyckel försvann! Skälet till att jag skrev lappen var att jag inte visste säkert om de var på hockeyplanen, men vi kollade i alla fall innan vi åkte och då var de där!

Det var inte från början planerat att vi skulle åka in till stan den dagen men efter att vi kikat igenom vad vi egentligen hade tänkt handla på Grindes så kände vi att det var lika bra att åka till Östersund för att handla lite extra på en gång då vi även behövde blöjor och dylikt!

De gånger som Casper har fått vara hemma själv eller att de båda varit hemma så har alltid deras farmor antingen jobbat eller varit hemma, just denna dag så var hon hemma och Jonna gick dit direkt efter skolan, står även i det specifika inlägget om du läser ordentligt! Sen handlar det ju om hur man litar på sina barn! Sen att de slåss jämt som du skriver, det vart jag inte vart du fått ifrån, tjafsar gör de ofta men slåss inte!

Sen till det som jag reagerar mest av allt på och som du verkar tro dig ha stenkoll på är Göran!! Att han skulle vara ute på nätterna och stjäla!!! han är på bandy onsdagar och fredagar, är chaufför ibland men annars är han då hemma med oss! Det finns väl fler än han som kör omkring i denna by!? Syftar du på det jag skrivit om den senaste tiden att han varit på "vift" lite då och då så har han hjälpt min pappa att flytta och det blev några vändor neröver samt att han följde med en av sina kompisar en vända också!

Är även väldigt nyfiken på vem/vilka som ska ha sett även mig ute och rännade på nätterna!!! har aldrig hänt att vi någonsin lämnat barnen själva hemma nattetid! För mig låter det som att du är en av de största fantasterna av allt skitprat i denna by och att du verkligen tror på allt som sägs! Finns det många fler människor/familjer i denna by som du tror dig ha så stor koll på?

När det gäller våra inkomster så går Göran på a-kassa och har gjort det ett bra tag, jobben växer ju inte direkt på träd! Själv har jag en fast anställning och hann jobba drygt 1 år innan Meja föddes så jag hann få upp en rätt så bra föräldrapenning! men om du tycker att en årsinkomst på 281.000 kr är dåligt så får det stå för dig!

Att lämna ut sig totalt kan man ju se på olika is, jag skriver om vår vardag och om vad som händer i den, då slipper ju folk i alla fall undra ;0), sen kan man ju alltid göra en höna av en fjäder i alla fall!

För att summera det här så tycker inte jag att du har rätt att anklaga mig för att anklaga andra, läs bara själv vad du anklagar mig/oss och våra barn för!!!

Mvh Kimsan

2011-02-14 @ 21:50:33
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Thomas

Herre jösses säger jag bara!



För det första måste jag nog konstatera att det uppenbarligt är en himla tur att det är just en f.d. lärare på skolan då Svenska språket uppenbart inte var ett av de stora ämnena för dig ” ovesentligt” (som för övrigt stavas ”oväsentligt”)



Jag vet inte hur du läser och tolkar det som Kim skriver här men att hon ”utlämnar” sig som hon gör kanske har sin grund i att folk drar egna slutsatser om saker och ting, här får du det ”svart på vitt” utan förorenande skitsnack!



Jag kan för övrigt gå i god för att familjen inte är finansierad genom brott eller annat olagligt, men dom har så det går runt i alla fall och hur mycket eller lite dom tjänat har du ju helt klart ingen uppfattning om, jag vet siffrorna och dom reder sig ganska OK på det som kommer in! Dessutom ska du passa dig väldigt noga med anklagelser av den där kalibern då ditt IP-nummer kan spåras ganska enkelt om så skulle bli aktuellt! Förtal är fortfarande ett brott så du är medveten om det!



Huruvida ungarna är elakare än andra är nog nått du fått om bakfoten - också – Dom får lära sig att stå för det dom gjort och sagt, dom är inga änglar men det är också sällsynt bland ALLA barn, och eftersom min sambo har jobbat inom barnomsorgen en massa år så finns erfarenheter där och enligt henne så är ungarna både friska och normala på alla sätt och vis! Frågan är bara hur stor erfarenhet du själv har i området!



Eftersom det spioneras en del på Fam. Meyer så kan jag ju dessutom informera om att de vagnslass med prylar som körts in på gården sista halvåret är tillhörande mig, varenda pinal av det som finns på gården kan redogöras för och är alls inte olagligt eller stöldgods… Du är välkommen att kontrollera!



Du snackar om att vara falsk och lögnaktig men är lika stor kålsupare själv, allt det skit du kastar ur dig här ger blott ett ilsket sken av avund och illvilja, falsifikationer o egna påhitt och som sagt, allt du skriver på nätet lämnar spår och kan hoppa upp och bita dig i den breda baken! De anklagelser du kommer med här är nog så grova så jag skulle vara väldigt försiktig med uttalanden i fortsättningen om jag vore du, lika så det du sprider verbalt på byn, inte alls roligt att bli kallad på förhör hos polisen då den dagen kommer!



Kim, fortsätt du med ditt liv, låt dig inte nedslås av skitsnack, du är bäst på att vara du och den mamma du är och jag skulle aldrig tveka en sekund att låta dig ta hand om Jacob om så skulle vara… han är ju bland det dyraste jag har, (nä jag har inte glömt er andra) =o)



Kram

Pappsen

2011-02-14 @ 22:13:13
Postat av: förskollärare

förstår inte riktigt vad "ovesentligt" vill ha sagt med sitt inlägg...??? Känner inte dig eller din familj men jag tycker inte att det verkar vara särskilt onormalt i just din familj utifrån det du skriver. Bråk och gnabb... jo men det har även 1-barns familjer(och 2 och 3-barns osv...)Sedan att du skriver om ert liv, det är ju helt upp till dig, jag tycker inte att det är särskilt mycket utlämnande uppgifter, bara helt vanliga roliga, otroliga, oroliga .....vardagssituationer. Det där om att stjäla...det är ju faktiskt elakt förtal om inte personen ifråga har bevis, så det går att anmäla om påhoppen fortsätter. Fult att kränka dig och din familj i din blogg "ditt personliga rum".

Hittade åt din blogg via någon av de där "mångabarnsfamiljerna" från familjen annorlunda, där du kommenterat något. Tycker att du skriver bra! Förövrigt är du bara något äldre än jag var när jag fick mitt första barn, Oj vad det var jobbigt vissa dagar med EN och du har ju SEX!

2011-02-17 @ 17:10:51
Postat av: Monika Weisten

Jag blev väldigt upprörd vad ovesentlig skriver om er. Ni är en förebild för mig, Kim och Göran.



Många kramar

2011-03-13 @ 19:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
PokerCasinoBonus