Att gå vidare...

Otroligt jobbigt kan det vara då man försöker och försöker...

För någon dag sen fick jag konstaterat för mig en gång för alla att min farmor inte vill ha med mig att göra... tydligen är det min pappas fel, han har en konflikt med henne men inte hon med honom påstår hon!?
Jag tycker personligen att jag borde få en egen chans, för jag är ju jag och inte min pappa!

Jobbigare ändå är när hon får för sig att påstå att hon aldrig känt sig som en farmor till varken mig eller mina syskon samtidigt som hon påstår att min farfar aldrig heller gjort det!
Men där går hon för långt! Den farfar som jag hade under min uppväxt kommer alltid att vara min farfar!

Det är i alla fall inte idag samma person som är min så kallade farmor som det var när jag var liten, lär väl ha något med någon magisk gräns i åldrande att göra!? Han inträffat förut har jag hört!

Vi har aldrig haft någon riktigt nära kontakt med vår farmor och farfar utan träffats 1-2 ggr/ år och det har varit när vi åkte till dem. Först var det på Huddiksmarknaden varje år men sen blev det även några jular på senare år, jätte mysigt var det!

Min farmor har en blogg, där har hon i alla fall förut skrivit en del om mig, Göran och våra barn, det var då jag väntade Hilma. Hon skrev många fina saker, hon var så stolt osv... men det finns ett underligt sammanträffande!

Pappa och hon hade rätt fin kontakt och vi med, vi liksom startade om på nytt då vi inte haft så bra kontakt på många år...typ sen jag flyttade hemifrån...
Kontakten var rätt bra och som sagt hon skrev många fina ord om både mig och barnen ända tills....

Det var precis som att vi inte dög längre!

Men nu är i alla fall dessa personer allt i hennes liv, hennes "real family" och alla andra är tydligen bara "lort"...
fat när jag kikade häromdagen så står alla de "fina" sakerna fortfarande kvar och alla bilder på oss lika så... och hon tjatar jämt om att man ska stå för det man säger och tycker men antagligen gäller det alla utom henne själv!

"Så rensa din rena blogg från allt skit en gång för alla är du snäll, vill du inte ha mig i ditt liv så ska du inte behöva ha det heller, och du har inte längre mitt samtycke"

Jag är inte den som ger upp men i detta fallet så måste jag för mitt eget bästa inse att här är det SLUT!

Det är ju bra orättvist att vissa får leva och andra inte så fortsätt vila i frid älskade farfar!


PS... detta är numera ett omgjort inlägg då någon (min Faster vars namn jag tydlien inte får nämna heller)tog illa vid sig av vad jag skrivit, så jag gjorde det av respekt mot henne, därav kan det vara lite svårt för er som läser att förstå hela sammanhanget... har dock sparat originalet men inte publicerat... DS


Kommentarer
Postat av: Susanne

Tråkigt när det blir sådär, men se det som att det är hennes förlust inte din, om hon inte vill ha kontakt. Jag vet att din mormor älskade dig och höll av dig, när hon fanns hos oss. (Hon gör det säkert fortfarande). Puss och kram

2011-09-11 @ 15:43:37
Postat av: Elin

Lägg ner nu för i helvete.

Lev ni erat liv och låt oss få leva vårat.

2011-09-11 @ 15:43:59
Postat av: Pappsen

Jag är ledsen att ni åkte med i denna skopa men det är bara att konstatera att det är som det är, det ÄR inte er det är fel på... möjligen på mig och troligen en massa på "farmor"!!



Om nu allt grundar sig i att det är Rolf vi alla stammar ifrån så var det i vilket fall hon som valde att leva och avla barn med honom, DET kan hon aldrig krypa ifrån, sedan får man ju de barn man gör sig förtjänt av i många fall! Men ett bra på tre försök är kanske bra statistik och vem säger att galenskaperna ligger på faderns sida och inte mödernet... Det kanske är därför jag är som jag är!?



KRAM



Pappsen



2011-09-11 @ 15:47:39
URL: http://patetiskabloggen.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Elin: varför lägger du dig i, din mormor är nog stor nog att kunna svara för sig själv!? Jag har inget att klaga på om hur du lever ditt liv...



Susanne: Jo visst har du rätt, min förlust är inte den största... och jag vet att momma älskade oss och jag är så ledsen över att hon inte får vara här med oss. Tror att hon tittar till oss ibland ;) Puss å kram



Pappa: Man kan inte ångra sina barn, eller jo men inte förneka dem... kramiz

2011-09-11 @ 17:26:26
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Michelle Petersen

Min morfar, Teddy Bruno Petersen hade bara två barnbarn och det är jag och Elin. Sen vadfan ni intalar er är en annan femma. Hade du Kim träffat morfar hans sista sommmar så hade du vetat att hans död inte kom utan förvarning. Han visste att han inte hade långt kvar. Vi hade långa samtal om hur hans begravning skulle se ut. Han var väldigt bestämd på en punkt och det var vilka som fick komma. Endast min mormor, min mamma, Reijo, Elin och jag om vi nämner hans familj. Utöver det var det Per och hans före detta kvinna Annelie. Och när vi ändå är inne på Per så vill jag bara nämna att han var det närmaste till son min morfar hade.



Ni har aldrig varit och kommer aldrig vara hans barnbarn, varken biologiskt eller känslomässigt, inte för han iallafall.



Nu lägger ni ner!

2011-09-11 @ 17:27:52
Postat av: Nena

Jadu Kim.... vad säger man. Jag blev sååå ledsen när jag läste vad hon skrivit, din "farmor"

Jag förstår inte varför ni "barn" ska behöva drabbas av att de "stora" har problem.

Det är ju bara att konstatera att det inte går att prata med henne. Jag skulle ALDRIG kunna låta någons barn lida ifall jag skulle vara osams med dess föräldrar.

Det påstås att mytomanin går i arv efter Rolf... men jag ser mycket av det i det jag har läst i din "farmors" skrift, men eftersom det är som att springa in i en vägg så mår du nog i längden bäst av det här. Tyvärr.

Du ska verkligen ha en eloge för att du försökte och jag förstår ATT du försökte och varför.

Men det är verkligen svårt att smälta granit.

Det som är värst av allt är att du och dina syskon sätts ihop med din pappa. Så gjorde de med mig också.

Jag fick alltid vara min fars dotter :o(

Jag ville tas för att vara bara Helena, inte Börjes dotter. Jag var stolt över att vara hans dotter - för det ska inte förväxlas - men jag VAR aldrig HONOM.



Kram på dig och stå på dig!

<3



Ps: Stackars, stackars Monica som missar så mycket kärlek....



Nena

2011-09-11 @ 18:07:48
Postat av: Elin

Varför jag lägger mig i?

Är du dum i huvudet på riktigt?!



Du nämner ju mig och min familj i texten..

HAHAHAHA! fail.

2011-09-11 @ 21:56:59
Postat av: Kimsan

Elin: ja jag skrev om dig men inget elakt och inte vid namn.



Michelle: Vi har under hela min uppväxt varit hans barnbarn, vi har kallat honom farfar och han oss för barnbarn, det VET jag!

Vad han senare sagt eller tyckt vet jag inte eftersom kontakten blev sämre efter att han och farmor separerade.

Din mormor VET och din mamma VET sen om de nu sitter och ljuger så de tror sig själva eller inte har jag ingen aning om men jag VET vad jag VET.

Vad det gäller min far så vet jag även där från min uppväxt att han kallade farfar för sin pappa och farfar honom som sin son!

Farmor har inte sagt annat heller innan vi blev osams utan tvärt emot...



Nena:Ja ingen kan då säga att jag inte försökt och det kan man ju inte säga om dem direkt...

Jag kan inte försvara kontakten när jag var liten för den skötte mina föräldrar, så som det ska vara, ansvaret ligger på de vuxna när det gäller såna saker och man är ett barn!

Jag är Kim och inte min far, hans "misstag" och handlingar får står för honom och jag ska egentligen inte bli inblandad...

Dessutom så lägger han sig inte i min konflikt och det är bra för den kan jag sköta själv, på samma sätt som han sköter sina, fast från andra håll så lägger de sig i och tar åt sig det som inte är riktat till dem... trodde farmor kunde sköta sig själv!

2011-09-12 @ 08:20:34
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Hege

Hvor kjedelig Kim, og utrolig trist for Farmoren din. Har en lignende konflikt pågående selv i min nærmeste familie, og vet hvor trasig og vondt det er.



Du får prøve å tenke på alle de du har rundt deg som stiller opp for dere og er dere nære!

Klem

2011-09-12 @ 10:01:11
Postat av: Michelle Petersen

Jag baserar aldrig mina åsikter på andrahandskällor, allt jag skrev till dig var precis det han sa till mig.



Och om du nu har varit hans barnbarn så borde du skämmas! Jag skulle aldrig behandla honom på samma vis som du gjorde. Och att sitta och briljera över vilken kanonkontakt ni hade, nu när han är död är vidrigt.



Jag och Elin har alltid haft en bättre kontakt med morfar och mormor. Men det beror på att våra föräldrar ansträngde sig för att vi skulle ha den relationen. Samt att VI ansträngde oss, genom att säga grattis och god jul! Samt att vi var tacksamma när vi fick något, oavsett vad det var!



Så var vänlig att sluta kalla honom för din farfar, för det förtjänar du inte! Du hade ingen relation med honom när han levde, så försök inte skaffa det nu när han är död!



Ska du sitta och skriva om vilken underbar relation du hade med mormor när hon går bort ( om hundra miljarder år om jag får bestämma)? Eller ska du skriva att du äntligen fick som du ville, med tanke på att du faktiskt önskade livet ur henne!



Usch, om det fanns ett pris för en elakare människa så hade nog hästsvansen vunnit den, men du hade legat hack i häl!

2011-09-15 @ 17:17:49
Postat av: Kimsan

Jag har aldrig påstått att vi haft en sån kontakt som du och Elin haft med honom, det skriver jag också i inlägget!



och som sagt när vi var små så var det alltid så att det var våra föräldrar som höll kontakten med farmor och farfar, det bara var så och riktigt varför kan jag inte svara på idag.

Däremot så har jag tagit kontakt med honom flera gånger i vuxen ålder men aldrig riktigt hunnit återfinna kontakten vilket jag givetvis tycker är tråkigt och visst hade jag kunnat anstränga mig mer men jag var så osäker, vilket jag ångrar idag! Och det vet din mormor och hon och jag har pratat om det några gånger!



Jag har aldrig varit otacksam för något jag fått av dem, jag är uppväxt med att vara tacksam för vad man än får och har aldrig varit bortskämd när det gäller den biten och det tycker jag är bra!

För mig är inte det materiella viktigt...



Jag kallar honom farfar och kommer att så göra så länge jag lever, för för mig så har han alltid varit min farfar! Och du har inte varit där och sett huruvida vår relation var! Och än en gång så påstår jag inte att den var bättre eller lika bra som eran för det var den tyvärr inte...



Jag vet mycket väl vilken relation jag haft med farmor och vilken vi har idag, jag minns det som varit och jag kommer inte att påstå annat än sanningen, det är inte alls min grej att ljuga! Och nej, jag har inte önskat livet ur henne, jag tycker bara att det är orättvist och så är livet!



Och om man ska tala om elak så är jag ingen elak person, det har aldrig hoppat så många grodor ur min mun som det gjort ur din!

Det går ju inte att ta miste på att du inte vet ett dugg om hur jag är och vem jag är!



2011-09-15 @ 18:12:05
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Nena

Ja, du har gjort de du kunnat, hållit dig till hyfs och vett, inte blandat in fler än det gällt och jag tycker inte ens du ska bevärdiga elaka kommentarer med ett svar. Av egen erfarenhet vet jag att det inte nyttar till.



<3

2011-09-15 @ 19:34:27
URL: http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Kimsan

Nej jag vet men jag blir bara så ledsen när hon påstår en massa saker som är helt fel! Men jag vet vad jag upplevt och inte och det räcker för mig!



Kram

2011-09-15 @ 20:39:54
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Nena

Självklart blir man ledsen när folk är elaka utan grund. Man skulle ju kunna önska att vuxna människor, skulle kunna diskutera saker utan att vräka ur sig saker, men en del kan tydligen inte det.

Tycker det måste vara jobbigt att känna sådant hat. Tycker synd om människor som har så mycket bitterhet inom sig.



Du har en bra familj runt dig också, försök bortse från den andra delen. Sörj och gå vidare :o)



Kram

2011-09-16 @ 14:07:42
URL: http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Michelle Petersen

Du kan fortsätta leva i din fantasivärld. Du hade en farfar och det var inte Teddy Bruno Petersen!



Och jag är otroligt less på att andra blandar sig i detta. Folk som inte ens kände min morfar. Folk som inte känner min mamma eller min mormor! Men som ändå ger sig rätten att döma oss!



Jag tycker att alla som varit inblandade i dessa, många web disskutioner fortsätter med sitt liv.



Vilket betyder att du kan lämna datorn och spendera tid med dina barn och resten av din familj.

Gå ut och lek, och andas in den friska, rena luften!



Du kan intala dig att du såg en farfar i min morfar men han såg inget i dig!



Hoppas familjen mår bra, och att resten av ditt live uppfyller dina drömmar!

2011-09-16 @ 15:41:09
Postat av: Kimsan

Det spelar ingen roll vad du säger Michelle! Han var min farfar! och mins syskons också för den delen!



Jag blandar mig egentligen inte i och jag anser mig inte känna dig, din mamma och din syster. Jag har från början aldrig hoppat på någon av er tre utan detta var något som uppstod mellan mig och farmor efter att hon och pappa/Milla hade en konflikt, sen är det dessvärre ni som lagt er i!



Jag fortsätter mitt liv, jag lever det varje dag och även om jag sitter ibland många korta stunder vid datorn så hinner jag med barnen också både ute och inne! Frisk luft får vi varje dag! jag väljer mina stunder att sitta och oftast så är det så att jag knappt sitter alls om dagarna!



Det jag och farfar hade vet du egentligen inte något om för du var aldrig där och såg!



Familjen mår bra och vi kämpar framåt för att en dag nå våra stora drömmar!

2011-09-16 @ 19:11:03
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Tack Nena för ditt stöd!

Jag går vidare och tar vara på dem jag har och visst finns det många människor man tycker synd om men det är svårt att hjälpa dem som inte vill bli hjälpta!



Kram

2011-09-16 @ 19:13:37
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Jag vet inte om jag överhuvudtaget ska säga nått mer i saken... eller jo det vet jag!



Jag vet att JAG varit dålig på att kommunicera, men jag vet att jag ALDRIG nekat nån i "packet" att kommunicera med er, ej hellre er farfar om han velat det, dom har vetat var vi bor, dom har haft vårt telefonnummer i alla tider och har ALDRIG blivit visad på dörren.



Ska vi nu snacka som nån sa om att kunna "räkna på en hand med amputerade fingrar" och ska vi då jämföra med hur många gånger vi rest för att hälsa på farfar och bihang och hur många gånger dom hälsat på oss så blir det genast en väldans obalans i kalkylen... de sista 10 åren i huset har vi med råge kunnat husera dom och en hög till om så behövts, men frågan är då om man kanske inte själv varit delaktig i fallerande kommunikation... även när det kom till telefon så var det sällan det ringdes därifrån och då det ringdes så var det ofta datasupport det handlade om... vad jag minns så efterfrågades ni barn sällan eller aldrig då vi hördes av... Detta tror jag Maud kan styrka om så skulle behövas, och hon ska ju förutom att vara en "granat", vara pålitlig... jag håller väl med om det sista i alla fall då ;)



Ja så snacka kan dom i alla fall men frågan är om det inte handlar om "gruppmytomani" eller nått sådan, eller så är det kanske toppstyrning från Trollmor... vad vet jag, för jag är ju den värsta av idioter i alla fall jag så hihi



Släpp nu detta så går vi vidare, vi vet det vi vet så kan dom fantisera ihop resten :P



Kram

Pappsen

2011-09-16 @ 19:29:14
URL: http://patetiskabloggen.blogg.se/
Postat av: Michelle Petersen

Nu var det inte dig jag syftade på med det jag skrev ang, inblandning. Och jag har inte blandat in dina syskon heller, så dem kan du lämna utanför tills dem själva väljer att delta.



Vi har lagt oss i när det det är skrivet något om oss!

I min familj står vi bakom varandra.



Och som sagt fortsätt leva i din fantasivärld och kalla honom för din farfar. Men enligt han själv var han det inte! Det kan du gärna boka en tid hos en löngdetektors expert för att få bekräftat!



Till Nena:

Sen kan vi kallas för bittra genom att respektera morfars sista ord. Men det kan jag ta. Och du Nena kan sluta skriva om min familj, du känner oss inte och men jag kan gärna visa dig en bitter Michelle!

2011-09-16 @ 19:48:11
Postat av: Kimsan

Michelle om du inte syftade på mig så varför skrev du det till mig?



Hur ska det kunna hjälpa om jag gör ett lögndetektortest när det är frågan om vad farfar sagt och inte?



Jag har ju faktiskt inte skrivit något elak till varken din syster eller mor... det är/har varit en konflikt mellan mig och er mormor då jag vissa gånger nämnt era namn men inte i ond mening...



jag lever inte i en fantasivärld för då min vän skulle min värld se HELT annorlunda ut!



2011-09-16 @ 19:58:44
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Pappa, det är ju en sak jag försökt de här människorna att förstå ända från början och det är att även om du gjort misstag eller haft dålig kommunikation så ska ju jag inte behöva lida för det! jag är jag och inte du men som det verkar får jag ingen egen chans...

Inget ont mot dig men jag tror säkert att du förstår precis vad jag menar!



Puss

2011-09-16 @ 20:00:20
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Michelle Petersen

Ett löngdetektortest skulle styrka det faktum att han har sagt det till mig! Hade jag ljugit om vad han sa skulle ett löngdetektortest visat det!



Om du känner dig träffad av det jag skrev ang, inblandning och att du dömmer oss är ditt problem.



Jag skulle uppskatta om du slutade skriva om min familj. Vare sig det är snällt eller elakt.



Du lever visst i en fantasivärld eftersom det är så svårt för dig att förstå att han inte såg ett barnbarn i dig!

2011-09-16 @ 20:14:04
Postat av: Kimsan

Ja på det viset Michelle kanske men om han nu sagt så, vad exakt sa han då?



Jag tog inte direkt åt mig s det är inget problem alls.



Jag får skriva om vem och vilka jag vill! Det är ju hur man skriver som avgör den saken.



Jag kan inte bara stryka ett streck över och glömma det jag har från min barndom och det vore att ljuga för mig själv att säga att han inte var min farfar och jag hans barnbarn!



Och så kan jag ju passa på att fråga: vad ska man exakt se i ett barnbarn? vad är det som avgör om man är ett barnbarn eller ej?



2011-09-16 @ 20:29:14
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: pappsen

Tar aldrig illa upp av det du det du säger... jag känner ju dig vännen



kram

papps

2011-09-16 @ 20:32:53
Postat av: Kimsan

Va bra! kan ju lätt bli så många onödiga missförstånd annars ;)

2011-09-16 @ 20:39:06
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag vill att allt som skrivits om mig tas bort nu.

2011-09-16 @ 21:20:28
URL: http://elinpetersens.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Elin då får du leta fram inlägg samt citat så jag vet exakt vad du vill ha borttaget!

2011-09-16 @ 23:40:04
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Nena

Eftersom jag blev tilltalad så skriver jag en kommentar.



Varför framställa eran morfar som en bitter, hämndlysten, feg gammal gubbe som pratar skit bakom ryggen på folk? Var inte han en underbar man?



DEN uppfattningen har jag i alla fall fått av det Thomas och hans barn har berättat om Teddy Bruno Petersen.



Nena

2011-09-17 @ 00:17:11
URL: http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Det får du se till att göra själv då det är din blogg.

Allt om min familj ska bort det med då ingen vill kopplas hit.

2011-09-17 @ 00:25:45
Postat av: Kimsan

Elin då får det stå kvar, jag får inte ut något av att sitta och leta bland alla inlägg och jag har inte skrivit något olämpligt om er.

Jag ändrade efter din mors önskemål och hon har godkänt!

2011-09-17 @ 11:29:32
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Elin

HELENA

Du ska inte skriva ett endaste ord om min morfar, vad vi har gjort är att tala om sanningen om vad min morfar verkligen tyckte. Vi alla kan stå under ed, eller göra ett lögndetektortest om det så skulle va.



Och det Thomas och hans barn har berättat kan fan inte visa vilken människa min morfar var då det kan räknas på fingrar och tår så många ggr dom träffade min morfar.

Så lämna honom ifred.



KIM:

Så min mamma har godkänt menar du? Du gick från att ta bort stycken där du inte nämnde hennes namn till att skriva ut hennes namn överallt.

Ni är fan inte klok någon av er, tacka fan att jag aldrig lärt känna er.



2011-09-17 @ 13:18:49
Postat av: Kimsan

Elin, jag har en faster och hon heter Ulrika, att hon inte ville att jag skrev faster från början var på grund av eventuella missförstånd med detta gjorde jag också klart!



Om det är någon som ska lämna Teddy, min farfar, din morfar ifred så är det ju ni, det är ni som rotar och tar upp en massa om honom hela iden!

2011-09-17 @ 22:29:29
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Thomas

Hmmmm.... Tänkte på en sak!



Här påtalas att allt som finns skrivet om "dom" som du skrivit, dessutom på ett rätt neutralt och snällt sätt ska tas bort, det kan jag väl säga är OK!



Men vad man då åstadkommer i processen är att skriva ner sig själv till den milda grad, och då är det ju dessutom deras egna ord, nått som själv satt på pränt på DIN blogg, då får vi ju alla se vilka människor som finns bakom dina rätt timida ord!



Kontentan...?



Kram

Pappsen

2011-09-17 @ 23:25:34
URL: http://patetiskabloggen.blogg.se/
Postat av: Elin

Tänk noga innan du säger något, allting har sina konsekvenser Kim! :)

Är det någon som ska kunna få prata om honom är det jag och min familj då vi faktiskt är dom som känner/kände honom och dessutom bär på samma blod i våra ådror.

Det var lixom inte ett samtal per år, det var inte så att jag planerade i 10 år att hälsa på min morfar.

Så knip din stora mun innan grodor börjar på att komma ut :)



2011-09-18 @ 08:42:11
URL: http://elinpetersens.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Elin jag tänkte mer på hur ni pratar om honom och om du räknar det som att låta honom vila i frid så får det stå för dig!



Allt det där andra hade inte med saken att göra även då jag vet precis hur allt ligger till och har varit med den biten... men det verkar ingen av er förstå!

Jag anser mig aldrig ha känt honom bättre än er osv...

2011-09-18 @ 10:03:16
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Har också tänkt på det pappa, men de borde ju kunna tänka själv angående den saken så det får stå för dem!



Puss

2011-09-18 @ 10:04:39
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Elin

Du kan bara inte låta bli Thomas.

Sådan far sådan son, sådan far sådan dotter.

(Då menar jag din biologiska far)



Lägger ner här nu då ni tolkar allt på erat egna wierda vis. Men jag får tacka för skratten jag fått under tiden! :)

2011-09-18 @ 11:12:19
Postat av: Elin

Avslutar med att avundsjukan snackar alltid men jag är glad att jag kan glädja andra med samtalsämnen ;)



Kontentan av detta, ni älskar mig/oss! Då vi är erat största samtalsämne, spec thomas då han ska lägga sig i allting! Spendera lite mer tid med dina barn, dom verkar behöva det haha!



Hatkärlek :)

2011-09-18 @ 11:25:18
URL: http://elinpetersens.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Elin, från min sida så handlar det absolut inte om avundsjuka och du/ni är inte det största samtalsämnet... Jag älskar Teddy som varit mitt största samtalsämne de senaste dagarna och det för att han alltid har varit en underbar farfar!!



Jag spenderar mycket tid med mina barn och har gjort de senaste 4,5 åren då jag varit hemma på heltid!

Vad du menar med att de verkar behöva det vet jag inte men det spelar inte så stor roll...



Haha hit och haha dit, jag tycker inte att något av det här som hänt är roligt alls, snarare tråkigt...



Sen återigen drar du in mig i något du skriver till min far, det däremot är lite roligt, när du inte kan hålla isär...

Så då måste jag bara lägga mig i lite och det är då inte Rolf som varit med och uppfostrat utan det är Teddy och han har varit en underbar far och farfar!



Puss tillbaka ;P

2011-09-18 @ 12:30:07
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Elin

Ta på dig glasögonen och läs om Kim gumman.

Aldrig skrivit om dina barn.



Har inte dragit in dig i någonting alls ja e, du tolkar min text på ditt eget speciella lilla sätt :)

Jaja, du får tycka vad du vill, men jag och min familj vet vad våran morfar sagt och vad han tyckte om saker och ting :)



Du är lik far din, ta det på vilket sätt du vill :)

Puss på dig med! ;)

2011-09-18 @ 12:34:38
Postat av: Elin

Sen kim vill jag bara påpeka att jag hade ingenting emot dig alls, tills den dagen du skrev till min mormor och önskade livet ur henne.

Sådant gör man bara inte.



Utöver det är det din far jag inte klarar av, men efter ditt mail visade det sig att du är av samma skrot och korn.

Och det kan inte härstamma från min sida, morfar och mormor menar jag då.

Min morfar var en snäll men sträng man, och han avskydde skitsnack. Och när man hoppade på min mormor med skit. Så hade min morfar levat idag så hade nog du och din idiot till far fått höra.



Och min mormor är en ärlig människa som alltid säger vad hon tycker istället för att säga vad människor vill höra. Och min morfar älskade henne tills den dagen han dog, om nu min mormor är en sådan elak människa (enligt er) vad gör det då min morfar till?



Kontentan, du känner varken min mormor eller min morfar. Du "känner" dom genom det din far berättat.

2011-09-18 @ 12:49:19
Postat av: Thomas

Elin... Jag tror inte du skrattar så mycket som du gör gällande och gör du det så visar det åter vilken slags människa du är! Fast å andra sidan så tror jag ingen tvivlar på det vid det här laget!



Vad gäller att "lägga mig i" så kanske du ska kolla en spegel eller så för däri finns en till som stoppar långnäsan där den inte ska vara! När det kommer till mina ungar så lägger jag mig så mycket som jag alltid gjort, precis som du försvarar din mormor eller vem i klubben det nu må vara, så TÄNK innan du skriver, även om det gör ont!

2011-09-18 @ 15:56:59
URL: http://patetiskabloggen.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Elin, eftersom du skrev han om min far i det inlägget så antog jag att det var menat till mig, och då du skrivit ett inlägg precis innan som var riktat till honom. Men om inte så var fallet så ber jag om ursäkt!



Kanske man inte ska önska livet ur någon och direkt så gjorde jag inte det men det kan ju lätt tolkas så men jag blir så himla ledsen när hon skriver till mig som hon gör och jag tror att om din morfar, min farfar hade levt idag så skulle dess konflikter aldrig behövt äga rum, men det är min uppfattning.



Som sagt så är jag ledsen för att allt blivit som det har och att jag är en elak person stämmer inte men om någon är hemskt elak mot mig så kan jag svara tillbaka även om det gör ont... inom släkt och familj ska man inte behöva bråka på detta sätt!



Det jag vet om farfar om hur han var och liknande är av mina egna upplevelser och lika så när det gäller farmor. Och åter igen så kände eller känner jag ingen av dem bättre än du och det har jag aldrig påstått heller.

Om du frågar min far så är jag av den typen att jag vill bilda mig en egen uppfattning, jag tar inte åt mig av det han säger utan att själv försöka lära känna personen och se om allt stämmer, därav bland annat detta med farmor. Jag hade några frågor och i stället för att besvara eller säga att hon inte ville besvara så drog hon upp en massa som hade med min pappa att göra utan att det var något sånt jag frågade efter! Men som sagt detta är mellan mig och henne.



Har fortfarande egentligen inget emot dig, du är min kusin och jag kommer aldrig att hata dig, tycker bara synd om dig emellanåt. Du är en jätte bra mamma till Elias.

Såg att du skrivit något om hörsägen i pappas blogg men minns inte helt vad det handlade om, men tänk på att det du sen berättar för honom om t.ex. din morfar vill du att han ska tro på och inte kalla det falskt för att det är hörsägen!?



:)

2011-09-18 @ 17:01:13
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Elin, kom bara att tänka på en sak, du skriver så mycket om blodsband och för dig verkar det som att bara är det som räknas!? Hur ser du då på adoption, adoptivföräldrar och adoptivbarn?



Du behöver inte svara om du inte vill, undrar bara hur du ställer dig till det :)

2011-09-18 @ 18:16:33
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Nena



Jag känner ingen, men är läskunnig. Har också, som Kim, bildat mig en egen uppfattning av det som skrivits av alla inblandade parter.De enda som framställer Teddy Bruno Petersen i dålig dager är de som är av hans blod. Den enda som nu inte skriver ett enda dugg är den som faktiskt SKULLE ha tagit det här. Tro om argumenten har runnit ut?



Och jag undrar också hur man räknar en familj? Bara kärnfamilj då eller? Vilket innebär att en ensamstående förälder aldrig nånsin kommer att få en familj igen? Eller, som sagt, de som adopterat, fått bonusbarn eller ha två mormödrar och två morfädrer pga skilsmässa och inte gör skillnad på dem. Ska man säga till dessa barn att de har fel? Det är BARA era biologiska morföräldrar som räknas även om de har levt hela livet med båda? Vart drar man gränsen för att få älska?

2011-09-18 @ 19:45:50
URL: http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Varför är det synd om mig för? Har aldrig haft det bättre än jag har det nu :)



Du vet nog inte vad det handlade om i Thomas blogg, bara det att han är en vidrig människa. Mer skriver jag inte då han nog kommer att anmäla mig hah :)



Jag ser positivt på adoption, tycker att det är en bra sak istället för att det ska finnas barn som är oönskad!



Och det du skrev till min mormor kan inte feltolkas, väldigt många såg det på samma sätt som jag och då var det inte bara familjemedlemmar.



Har heller aldrig påstått att jag "hatar" dig, men jag ogillar dig extremt mycket efter vad du skrev till min mormor.



Och thomas, ditt vider.

Finns ingen respekt kvar för dig, du vet nog hur jag ser på en "människa" som dig.

Jag har skrattat otroligt mycket åt detta, just då jag själv vet vad min morfar har sagt och jag ser hur ni alla nekar till det. Tycker det är komiskt på något sätt.



Men om vi ska snacka människa så är jag nog mer människa än dig, jag skulle iaf gråta till en barn-begravning. Inte vara så äckligt kall som du är.

Vider som sagt.

2011-09-18 @ 20:09:27
Postat av: Elin

En till sak Thomas, om du nu lägger dig i varenda gång det gäller dina ungar. Varför "klagar" du på morsan när det gäller mig och min syster? ;)

2011-09-18 @ 20:20:58
Postat av: Kimsan

Elin, man kan tycka synd om människor på olika vis och på något vis tycker jag ibland synd om dig men kan inte sätta fingret på varför...



Angående adoption så har jag heller inget emot det :)



Hur kan väldigt många ha sett det jag skrev till din mormor då jag skrev det privat till henne??? Det jag får privat sprider jag inte hur som helst... men det är jag.

Om man läser igen så finns det ett nästan där i texten!

Och hur skulle du känna om någon först tycker så himla bra om dig, någon som säger att hon är så stolt och man träffar människan och det känns som man har något nytt på gång och allt som man upplevt under sin barndom som varit så fint även om det inte var många gånger osv. om denna människa helt plötsligt säger att hon ALDRIG känt sig som en farmor som hon nu faktiskt är!? Jag kan då inte förstå detta... tror hon ljuger för sig själv... men det är som sagt vad jag tror...



Sen återigen vad tycker du då om allt hon skrev till mig? var de snällt och respektfullt?



Jag resonerar så att hata är ett väldigt starkt ord och jag säger aldrig att jag hatar en person, däremot kan jag känna hat mot vad en person kanske gör, en handling...



Och som du skriver, jag vet inte vad konflikten mellan dig och min far egentligen handlar om och jag fokuserar inte heller på det, men du verkar i alla fall vara bättre än de andra att hålla isär honom och mig (i alla fall de flesta gånger)och det är jag tacksam över.

Men du kanske ändå förstod vad just jag menad med hörsägen!?

2011-09-18 @ 23:36:00
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Elin

Jaså, men det är inte synd om mig på något vis! Har som sagt aldrig mått bättre än jag gör nu :)



Får som sagt stå för dig, men oavsett en människas handlingar så har jag aldrig "nästan" önskat någon död. Så gör man inte om man förlorat någon man tycker om såsom jag förlorade min morfar!

Och som du sagt ett flertal gånger tidigare så är väl ditt och mormors erat? Kan ej svara för hennes handlingar, det får hon göra själv!



Sen har jag skrivit, tror det var till Helena att jag ansåg att både mormor och du munhögg ganska rejält. Så där är mitt svar på min fråga.



Jag blandar inte ihop dig med din far, hans handlingar är inte dina tacka fan för det! En vacker dag läre han tala om för dig vad det är jag antyder till, men den dagen kommer han att säga att det är lögner och att någon fantiserat ihop det.

Vilket inte stämmer då den person jag litar på aldrig skulle fantisera ihop nå dylikt.



Jag hoppas att han talar om det iaf, så kanske du får se den "människan" som jag ser i din far.

2011-09-19 @ 00:17:20
Postat av: Thomas

Som jag fattat det hela så är "hörsägen" allt man får berättat för sig och alltså inte sett eller upplevt själv(bevittnat om man så vill)!



Är det nån som har nått ut av det här längre, annat än att det ger mer att kasta skit på varandra om... ja jag bara undrar!?



Känner nog att jag lagt på tok för mycket energi i detta och med facit i hand så här långt så ger det inget av värde, var och en tycker det den gör och så får det vara för min del, lite är det som att resonera med en vägg om att den kanske ska flytta sig för den är i vägen! :)



2011-09-19 @ 00:19:47
URL: http://patetiskabloggen.blogg.se/
Postat av: Elin

Helena, du ska inte ens skriva ut min morfars namn då du inte har en aning om vem det är/var.

Du äcklar mig, sörj du din far istället och lämna min morfar ifred.

2011-09-19 @ 00:39:16
Postat av: Elin

Lite roligt thomas att jag skrev samma sak till dig men du fortsatte :)

Men jag är faktiskt tvungen till att hålla med dig den här gången, hur mycket den än går emot.

2011-09-19 @ 00:57:27
Postat av: Kimsan

Elin, det är ju jätte bra att du mår så bra som du gör! Då behöver jag inte tycka mer synd om dig då ;)



Förstår vad du menar när det gäller att önska livet ur någon, men just då så kändes det precis som jag skrev! Elakt! ja det häller jag med om, men otroligt sårad var jag också!



Precis, det är inte alls meningen att du ska svara för din mormor, men jag ville bara förklara lite kort hur jag ser på det och hur jag menade!



Ja huva jag gillar inte konflikter men när jag väl är i en då kan jag fullfölja dem och helst av allt tills man kommer till en lösning och en förlåtelse om det går och då från båda parter, att man är överens!



Är som sagt glad över att du inte drar mig över samma kant som min far, utan ser oss som två olika individer! Lika gör jag mer er på "din" sida av släkten om du vill ha det så kallat!?



Jag får nog säkert reda på vad det handlar om även om jag inte tycker att det är viktigast i detta just nu...

2011-09-19 @ 00:58:17
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Nena

Tack ska du ha Elin! Du visar verkligen vilken bra människa du är :o/ Men det är dina egna ordval och jag har aldrig sagt ett ont ord om din morfar, det är det ingen på "den här sidan" som gjort heller, så jag förstår fortfarande inte varför ni tjatar om det.



Hylla eran morfar istället och låt hans namn förknippas med kärlek och omtanke! Vad hade ni förlorat på det? Ingenting!

NU har ni förlorat istället... ni har förlorat chansen att visa att han var den bra människa "den här sidan" tyckte han var. Nu har ni sagt att han var hämdlysten, en feg människa, en som inte vågat stå för det han sagt och dessutom bitter. Är det DEN bilden ni vill att folk ska ha av honom?



De som kände honom - på den här sidan - har bara pratat i goda ordalag om honom. Det NI gör är ju att hävda ERA inmutningar när det gäller honom utan att tänka på hur HAN framställs genom era ord.

Är inte det att solka minnet av honom så säg?



Nu gör ni ju alldeles som ni vill men jag tycker att ni inte tänker er för innan ni skriver.

Hade det varit jag hade jag nog tackat och tagit emot det goda omdömet om honom och låtit honom vila i frid, men det är ju jag det.



Jag tror hellre på att människor är goda, så jag väljer att tro på "den här sidans" omdömen om honom, jag tror era omdömen speglar ER och inte honom!



NU Kim, ska jag lägga ner tjattrandet med andra på din blogg. Nu har jag ingen lust att prata mer med "den sidan"



Kram på dig

2011-09-19 @ 18:19:17
URL: http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Skulle uppskatta om du inte publicerade min sista kommentar till helena då den skrevs i ilska. Jag har skrivit och bett om ursäkt till henne.



Passar på att be om ursäkt till dig också för allt elakt jag skrivit!

Jag vill lägga ner detta nu och jag hoppas att du respekterar det!

MVH

2011-09-19 @ 23:36:02
Postat av: Kimsan

Elin, jag väljer att respektera din önskan och publicerar den inte...



Jag godtar också din ursäkt och ber också jag om ursäkt om jag skrivit elaka saker till dig. Jag vill att du ska veta att jag aldrig velat ha något bråk och jag tycker inte illa om dig, tvärt om! jag skulle jätte gärna vilja träffa dig någon gång i framtiden och kanske lära känna dig på riktigt!

Jag hoppas att du ändå räknar mig som den kusin till dig som jag faktiskt är!? jag räknar i alla fall dig ;)

2011-09-20 @ 21:24:12
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Nena

Elin. Har inte fått nåt meddelande från dig, men det kanske beror på att jag blockade dig på FB.

Godtar härmed din ursäkt och slutar med att säga att jag är lättad över ett slut på det här och tycker det är bra gjort av dig.

Fortsätt vara en bra mamma till Elias, för DET är det ingen som tvivlat på att du är.

Ha det bra där nere och som jag sagt förut, ta hand om varandra, för livet kan ta slut på mindre än en sekund.



Helena

2011-09-21 @ 01:06:04
URL: http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Nena

Vill bara säga att jag fått dina meddelanden på min blogg Elin. De är besvarade och ärendet avslutat.

2011-09-21 @ 09:31:38
URL: http://boerjesdotterblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
PokerCasinoBonus