...ja och så var det ju det här med DEN DÄR SOFFAN.....

Jag ska uppdatera lite på soffronten... efter mycket om och men så fanns ju inte soffan ens hemma hos dem som vi beställde av trots att de 3 ggr lovat att den redan var skickad... vi bestämde oss i torsdags förra veckan att ta en likadan fast svart istället (hade beställt antricitgrå) och då skulle vi få 10% rabatt plus 2 filtar/plädar med på köpet.
Jag ringre strax efter lunch på torsdagen(8/10) och de skulle försöka få iväg den redan dagen efter (på fredagen) eller måndag efter helgen...
 
Jag fick ett mail på måndagen klockan 16.19 som sa att vår soffa nu var skickad, jag svarade på mailet och frågade om plädarna ver med och jo de skulle vara med i paketet, nu var det bara att hålla tummarna att soffan skulle komma innan helgen! På deras sida står det leveranstid 2-5 dagar...
 
Idag är det fredag och Göran har spårat paketet varje dag men det stod bara att det fanns på hos bring.se,  företaget som skulle frakta så idag ringde jag...
Först fick jag veta att den i alla fall hade kommit till Karlstad den 7/10 och att de skulle ha försökt leverera den den 8/10! Men det lät konstigt och hon jag pratade med kopplade vidare till de som skulle veta bättre...
Här får jag ett snabbt svar att det måste kollas upp och att han jag pratade med skulle återkomma strax... Jag ringde nästan 2 timmar senare och då fick jag veta att den kom till Sundsvall i förrgår och igår till Östersund så idag innan 16.00 skulle vi ha den!!! Wiii!!!
 
Klockan blev 16.00 och ingen soffa... jag satte igårng att ringa igen och efter mycket om och men så fick jag reda på att den troligtvis kommer på måndag med "Fixarn" för de hade fått in den i går morse, men hade tydligen ändå inte hunnit köra ut den idag...
Transporten går alltså på detta vis, först plockar "bring.se" upp paketet och kör det till Sundsvall där "Skellefteå lastbilsstation" tar över och kör det till Östersund där sen "Fixarn" tar över och kör hem till dörren... och viktigt är också att man inte bara frågar efter "Bring" när man ringer utan "Bring cargo" för annars hittar de inte ens paketet!!!
 
Precis när vi ätit middag så ringder min telefon och en man berättar att han kommer med soffan om ca 30 min, YES!!! Så skönt att få den innan helgen!
Soffan kommer, vi packar upp den men allt blev inte riktigt frid och fröjd och glädje som vi tänkt oss... för det första så var det INGA PLÄDAR med... för det andra så är INTE BÄDDMÅTTET 150CM som det står på deras sida utan 140cm!!! Vi som endast kollade efter bäddmått på 150cm eller större blev självklart besvikna, hade vi bara velat ha 140 cm så hade det funnits massor av olika soffor att vlja mellan!
Det som blir ett ganska stort problem nu är ju att bäddmadrassen som vi köpt inte bara blir 10 cm för bred, som vi tänkt att vi kan leva med utan den blir 20!!! cm för bred och alla (3) dra på lakan vi köpt blir ju för stora ifall vi nu kanske kan byta ut madrassen eftersom den är oöppnad... samt att frotteskyddet och madrasskyddet också blir för stort...
 
Kundtjänst på wegot.se har heller inte öppet på helger så vi kommer inte att kunna ringa och prata med dem förrän tidigast på måndag, så glädjen över att ha fått soffan före helgen blev inte alls långvarig...
 
Vi som efter allt krångel innan vi bestämde för att byta färg övervägde att ev beställa en annan soffa på en annan sida, sen soffa som lätt gjordes om till en dubbelsäng med bäddmått 160cm på bredden och med såna extra fjädrar som finns i resårmadrasser men vi valde ändå denna soffa... vet inte om jag ska skratta eller gråta...
 
Jag ska i alla fall ringa Jysk, där vi köpt bäddmadrassen, i morgon och kolla ifall det ev går att byta madrassen till en smalare och även madrassyddet som vi också köpte där.
Men det återstår ju att se ifall denna soffa blir kvar här, beror på hur mycket mer de är beredda att ge oss i kompensation för ytterligare krångel och FEL information om mått på hemsidan!?
 
Ja jag har ju i alla fall bäddat soffan nu, fast med bäddmadrassen som tillhör 120 cm sängen och gamla kuddar och täcken som vi haft hittills så får vi väl se vas som händer efter helgen... kommer mest troligt att ha väldigt omt i ryggen eftersom soffan är rätt hård och bäddmadrassen tunn...
Den sidan där den andra soffan, som man gör till en dubbelsäng, finns heter förresten "furnitureinbox.se" och soffan heter "KENNEDY PLUS L-Bäddsoffa".
Den vi har hemma nu och som ju är beställd på "wegot.se" heter "Monika grand U-bäddsoffa".
 
Nu ska jag gå och baka ut och grädda veckans surdegsbröd.
För övrigt så är vi alla friska nu från både magsjuka och Theos vattkoppor, återstår bara och se om nåfon fler frå prickar om ca 1 vecka...
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skicka tillbaka soffan är mitt tips och köp en annan istället! Plädarna kan de skicka som komp! :)

Svar: Jag är rätt sugen på att skicka tillbaka dem men då blir vi ju stående här utan en i minst en vecka till... ska ta mig en funderare, ringde dem idag och 500kr mer kunde de i kompensation eller bjuda på frakten om vi skickar tillbaka men att packa in den igen fick vi ordna själva vilket innebär att vi måste köpa en massa plast och tejp...
Kimsan

2015-10-18 @ 08:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
PokerCasinoBonus